PS!

Velkommen til min vinblogg med utvalgte smaksnotater fra egen vinkjeller, skrevet av en amatør som har vin og vinsmaking som hobby.
Her vil jeg publisere og skrive om viner jeg mener kan være til glede for flere og dele videre av hva en enkel amatør mener er gode kjøp av kvalitetsvin, samt at det vil komme anbefalinger på gode viner for lengre lagring.

mandag 29. juni 2015

2013 Jean Paul Brun Moulin a Vent

Jean Paul Brun Moulin a Vent 2013

Etter å ha fulgt Gunnar Skoglund og Husets Vin her på Facebook i lengre tid, kommer det noen supre råd om sommerviner jeg har prøvd meg på etter hans anbefalinger. Jeg vil dele med dere et par "Høydare" og første anbefaling kommer her:

Jean Paul Brun Moulin a Vent 2013 til kr 189,90 på VP.

Fantastisk flott sommervin. Saftig smak av mørke ville bær. Kjøl denne ned til ca 14-15 grader og du har en god følgesvenn til bøde fisk, skalldy og lyst kjøtt, samt også bare for kos.

Dette er vin som kommer fra det nordligste området av Beaujolais og helt syd i Burgund. Disse vinene har enda ikke oppnådd prisnivået som sine mer berømte brødere herfra. Når vi vanligvis tenker Beaujolais så er det vel den berømte Beaujolais Nouveau fra årets avling og som lanseres 3. torsdag i November hvert år. Denne vinen er egentlig mer som saft og vann og regne, med smak av banan. Vi kan og skal ikke sammenligne disse mer lagringsdyktige vinene mer dette, for samme området her har noen flotte andre viner også.

Ingen kommentarer:

Mest leste innlegg