PS!

Velkommen til min vinblogg med utvalgte smaksnotater fra egen vinkjeller, skrevet av en amatør som har vin og vinsmaking som hobby.
Her vil jeg publisere og skrive om viner jeg mener kan være til glede for flere og dele videre av hva en enkel amatør mener er gode kjøp av kvalitetsvin, samt at det vil komme anbefalinger på gode viner for lengre lagring.

mandag 29. juni 2015

2014 Chateau d'Esclans Côtes De Provence Les Clans Rosé

Dyrest er best



I dag har Randi servert verdens beste hjemmelaget Bruschetta.

Finhakket smakstomater, finhakket rødløk, finhakket avokado, hvitløk, basilikum, olivenolje, salt og pepper. Alt blandes og legges på toppen av olivenstekte toas med parmaskinke!


Til dette måtte jo jeg stille med det beste jeg hadde tilgjengelig i kjeller.

Chateau d'Esclans Côtes De Provence Les Clans Rosé 2012.
Laget på Grenache Noir og Vermentino druer.



En Rosévin som koster 369,- blanke norske kroner på taxfree. Spørsmålet må være: Er det verdt det? Jadda, her er det en kompleks rosévin fra 2012 og som er lagret og med årgang. Typisk lys, blek lys rosa til orange farge og som er kjennetegnet på Rosé fra Provencé. Lag på lag med dufter av jordbær, bringebær, urter og mineraler med et lite hint av eik som gir den en litt røkt karakter. En meget fruktig og frisk munnfølelse som brer om seg med komplekse notater. Den har en fantastisk ren, tørr og lang avslutning. Denne vil nok fint klare seg ett eller to år til på ryggen. Som nevn: Kr 369,00, men kun tilgjenelig på Taxfree.

Ingen kommentarer:

Mest leste innlegg